Printre inițiativele finanțate prin program de către Fundația Comunitară Timișoara și Lidl România, se numără intervenţii de ecologizare şi accesibilizare a Insulei Cotu Mic de pe râul Timiş, promovarea artizanilor lugojeni şi activităţi culturale de teatru şi poezie în cartiere.
Fundația Comunitară Timişoara și Lidl România anunță primii câștigători lugojeni de micro-granturi nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este finanțat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediția a III-a și implementat în mai multe orașe din țară. La Lugoj demersul este coordonat de Fundația Comunitară Timişoara și a dispus de 245.000 lei pentru finanțarea de inițiative de mediu şi educaţie din comunitate.
Finanțările au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de îndrumare și feedback individual, la care au putut lua parte toți cei interesați să aplice. În urma concursului au fost selectate 5 proiecte finaliste care vor pune în practică idei variate de îmbunătățire a mediului şi a spaţiului comun.
Proiectul „Oameni pe Insulă” propus de „Asociaţia Alternativei Sportive” are ca scop activarea Insulei Cotu Mic prin diferite activități educative experiențiale, activități de informare și conștientizare despre protecția mediului și care îmbunătățesc spațiul urban comun verde.
Proiectul „Poeme prin cartiere lugojene” imaginat de „Asociaţia Culturală Tu şi Eu” reprezintă o primă iniţiativă de activare a unor cartiere din Lugoj prin activităţi de învăţare non-formală, prin teatru, poezie, expoziţii şi activităţi participative de restaurare a unui foişor din Parcul Ştrandului şi transformarea sa în loc de întâlniri pentru evenimente culturale.
Scopul proiectului „Artizan Lugojan” propus de „Asociaţia de intervenţie şi regenerare comunitară” este crearea unei legături între meșteșugarii locali și tinerele generații, oferind celor din urmă o perspectivă proaspătă și variante viabile de dezvoltare profesională. Activitățile inter-generaționale și realizarea unor spații de întâlnire prin generarea de mobilier urban, vor avea rolul de a da un nou impuls vieții în comunitate.
„Grupul de iniţiativă Punem insula pe hartă” prin proiectul ,,Punem insula pe hartă” îşi propune să identifice speciile de arbori, arbuști și plante și să realizeze descrierea pentru fiecare specie identificată care mai apoi să apară pe o hartă alături de campanii de educare şi conştientizare a importanţei protecţiei mediului şi a ecosistemului insulei de pe Timiş.
Proiectul ,,Lugojenii își îngrijesc insula” al ,,Asociaţiei Verde de Banat” are ca scop (re)aducerea Insulei Cotu Mic mai aproape de oameni, în acest sens sunt propuse mai multe activități de ecologizare, de amenajare a spațiului verde și a zonelor de acces şi de dotare cu mobilier urban la care sunt invitaţi toţi lugojenii.
Selecția finală a proiectelor a fost realizată de către un juriu dedicat, format din specialişti în domenii legate de temele Fondului, împreună cu un membru din Consiliul Director al Fundației Comunitare Timişoara şi un reprezentant Lidl România.
„Apreciem curajul organizațiilor și grupurilor de inițiativă să iasă în spațiul public al orașului cu activități care îmbină preocuparea pentru mediu, educația şi implicarea comunitară. Ultimii 2 ani ne-au încercat din greu pe toți și ne bucurăm că există energie civică la Lugoj pe care o putem susține pentru a ne (re)conecta între noi și cu orașul după lungile perioade de restricții și izolare”, a spus Teodora Borghoff, Director programe, Fundația Comunitară Timișoara.
O cronică a programului, noutăți din proiecte, precum și fotografii de la activități le veți găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ şi https://www.fctm.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Timiş și a Fundației Comunitare Timişoara.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine de 55% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.
Fundația Comunitară Timişoara aduce împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 5 ani de activitate, am adunat fonduri de la companii și donatori individuali și am finanțat peste 182 de proiecte din Timișoara și regiune. Fundația Comunitară Timișoara este parte dintr-o mișcare națională, alături de alte 19 fundații comunitare din România și peste 2.000 în întreaga lume.