Proiectul ”Grădinițe fără bullying” s-a desfășurat în perioada 28 februarie – 6 mai 2019 și a fost implementat în 24 de grădinițe din Timișoara și județ, la aproximativ 900 de preșcolari, fiind implicate 84 de educatoare. Dintre cele 24 de grădinițe implicate, 13 sunt din Timișoara (7 grădinițe de stat, 6 private) și 11 sunt din mediul rural.
Proiectul propriu-zis a început odată cu derularea la clasă a temei Săptămâna emoțiilor, timp în care fiecare educatoare a povestit cu copiii despre emoții, recunoașterea lor și cum putem să le exprimăm. Timp de o săptămână copiii împreună cu educatoarea și-au construit propriul emometru, învățând să își recunoască starea/emoția și să își pună poza la emoția respectivă, reprezentată printr-un emoticon de carton. Emometrul a fost folosit în fiecare dimineață în cadrul întâlnirii de grup, dar și în timpul zilei. Copiii au învățat să își exprime bucuria, tristețea dar și furia și frica. Emometrul a fost pentru educatoare un mijloc foarte eficient de a înțelege starea în care copiii veneau la grădiniță și un prilej bun de comunicare cu ei despre emoția lor. S-a întâmplat ca pe parcursul zilei, dintr-o situație conflictuală între doi sau mai mulți copii, unul dintre ei să devină trist și să se retragă într-un colț al clasei, oferindu-le celorlalți posibilitatea de a identifica starea copilului afectat și de a-l consola. În esență, pe lângă recunoașterea emoțiilor de către copii și exprimarea lor, proiectul a dezvoltat abilitatea celor mici de a empatiza cu colegii lor și abilitatea de a dezvolta relații de prietenie cu cei din jur. Aceste aspecte au dus la îmbunătățirea relațiilor în grup, scăderea numărului de situații conflictuale și a situațiilor de bullying între copii.