Peste 7000 de bicicliști la evenimentele derulate prin fondul RO Bike Valley ediția I

Fundația Comunitară Timișoara și Decathlon România derulează programul RO Bike Valley, un fond de finanțare pe termen lung pentru promovarea mersului pe bicicletă, educației și inovației. În 2022 au fost finanțate 26 de proiecte, care au ajuns în total la peste 7000 de beneficiari de toate vârstele.


Copii și adulți, pasionați de biciclete din Timiș, Caraș Severin și Arad au participat la evenimentele organizate prin programul RO Bike Valley, fiind încurajată educația rutieră, activitățile sportive și promovarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ.


Fondul RO Bike Valley a fost înființat la sfârșitul anului 2021, când au fost finanțate 3 organizații pentru promovarea ciclismului în zona de vest a țării. Tot atunci, a fost lansat primul apel de proiecte, iar evenimentele și activitățile s-au desfășurat pe tot parcursul anului 2022.

De la ture cu bicicletele prin sate, până la educație rutieră în școli, ateliere de biciclete, până la ateliere și concursuri creative sau la competiții sportive locale, naționale și internaționale, toate au primit sprijin financiar prin acest fond de finanțare.


În total, în 2022 – suma totală de finanțare s-a ridicat la aproximativ 380.000 de lei.


Următorul eveniment sprijinit prin program este Lunca Timișului CX organizat de EcoStuff România ce va avea loc în perioada 12-13 noiembrie și pentru care înscrierile mai sunt deschise. Ediția din acest an este din nou una specială deoarece trei dintre curse sunt înscrise în calendarul internațional UCI, curse de categorie C1, dar și o etapă de Cupă a României la Ciclocross. Aceste curse sunt destinate în special sportivilor licențiați, dar și amatorilor.


„Am fost plăcut surprinși să constatăm de la început un interes crescut pentru acest program în tot vestul țării. Numărul mare de activități, de proiecte depuse, dovedesc că atât în zonele urbane, dar și în zonele rurale, oamenii sunt interesați de mersul pe bicicletă, își doresc să îl promoveze, să facă educație rutieră și să încurajeze folosirea acestui mijloc de transport alternativ”, a spus Daniela Chesaru, directorul executiv al Fundației Comunitare Timișoara.


Evenimentele sub egida RO Bike Valley au numărat în 2022 peste 100 de activități, derulate în peste 50 de localități din 3 județe, implicând peste 7000 de pasionați de biciclete. În perioada următoare, Fundația Comunitară Timișoara va anunța un nou apel de proiecte pentru fondul RO Bike Valley. Finanțările vor fi disponibile atât pentru organizații non-guvernamentale, cât și pentru școli și licee, dar și pentru grupuri de inițiativă cetățenești.

Mai multe detalii despre acordarea granturilor și mecanismele de finanțare puteți afla pe www.robikevalley.ro și pe www.fundatiacomunitaratimisoara.ro

RO Bike Valley este mișcarea României către economia circulară, mobilitate, comunități active și stil de viață sănătos, susținută de Decathlon. Aceasta îşi propune să creeze o comunitate de parteneri, alături de care să contribuie la dezvoltarea circulară a întregului lanţ economic şi social de producţie, folosire, reciclare a bicicletelor, precum şi creşterea accesului, infrastructurii şi unor comunităţi prietenoase cu ciclismul. Viziunea economiei circulare este surprinsă în cei patru piloni ai programului RO Bike Valley, care urmăresc impactul economic şi social al utilizării bicicletelor: producție, dezvoltare, access, comunitate.
PRODUCȚIE: În viziunea economiei circulare, RO Bike Valley îşi propune să crească producţia locală pe întregul ciclu de viaţă al bicicletei: de la producţia locală de componente şi materii prime, la dezvoltarea produselor şi serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viaţă, reparaţie şi reciclare a bicicletelor.
DEZVOLTARE: RO Bike Valley investeşte în dezvoltarea industriei prin susţinerea directă şi prin consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Iniţiativele se vor concentra pe infrastructură, comunităţi, antreprenoriat, educaţie şi, mai ales, pe colaborările cu actorii locali, pentru a sprijini idei şi proiecte care răspund filosofiei RO Bike Valley.
ACCES & COMUNITATE: Perspectiva economică RO Bike Valley este completată de cea socială, iar în această direcție Decathlon va investi în creşterea accesului la biciclete pentru tot mai mulţi români, prin dezvoltarea know-how-ului în domeniul ciclismului, încurajarea practicării ciclismului şi dezvoltarea unor comunităţi prietenoase cu bicicletele.
www.robikevalley.ro
DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARĂ TIMIȘOARA
Fundația Comunitară Timișoara (FCTM) face parte din mișcarea Fundațiilor Comunitare din România și a fost înființată în anul 2016 de către un grup de oameni preocupați de binele comun. Misiunea noastră este să construim încredere în comunitate, să sprijinim inițiativele locale și să realizăm conexiuni, contribuind astfel la dezvoltarea armonioasă a unor comunități prospere.
www.fundatiacomunitaratimisoara.ro
FB: Fundatia Comunitara Timisoara
DESPRE DECATHLON ROMÂNIA
Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de coechipieri în 2021. Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație din domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun.
Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Începând cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România”.
www.decathlon.ro
FB: decathlon.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *