O nouă rundă de finanțări prin Fondul RO Bike valley

Pentru al doilea an consecutiv, Fundația Comunitară Timișoara și Decathlon lansează apelul de proiecte RO Bike Valley, un fond de finanțare pentru promovarea mersului pe bicicletă, educației și inovației în județele Timiș, Caraș Severin și începând cu această ediție, și județul Arad.

Finanțările celei de-a doua ediții pot fi accesate de organizații non-guvernamentale, grupuri de inițiativă cetățenești, dar și de școli și licee din cele 3 județe. Practic, toți cei care au o idee și își doresc să se implice în promovarea utilizării bicicletei în rândul copiilor și tinerilor, sau doresc să organizeze campanii de educare și conștientizare pentru siguranța în trafic a bicicliștilor, pot transmite propunerea lor AICI.

 „Prima ediție a Fondului RO BIKE VALLEY a avut un impact peste așteptări, cu peste 7000 de persoane (în special copii) implicate, în activități care promovează bicicleta ca mijloc de transport, respectarea regulilor de circulație și a protejării mediului înconjurător. Astfel, în cea de-a doua ediție extindem aria de acoperire a fondului și continuăm să încurajăm organizațiile și grupurile de inițiativă din Timiș, Caraș Severin, dar și Arad, să dezvolte proiecte dedicate mersului pe bicicletă și a educației rutiere. Ne bucurăm de orice idei creative care au la bază două roți, pedale, și mobilizarea comunităților într-un mod distractiv și responsabil.” (Daniela Chesaru, directorul executiv al Fundației Comunitare Timișoara).

„RO Bike Valley este un proiect de economie circulară locală, centrată în jurul bicicletei, iar o componentă importantă din acest proiect este implicarea socială și introducerea bicicletei în viața de zi cu zi a oamenilor din regiunea noastră. După un prim an de succes, ne bucurăm să vedem impactul pozitiv pe care îl are Fondul RO BIKE VALLEY în utilizarea bicicletei și ne dorim să continuăm creșterea lui, în paralel cu celelalte elemente de producție, reutilizare, comercializare și dezvoltare din cadrul proiectului.”, (Raul Buzgar, Production Country Leader Decathlon România).

GHIDUL aplicantului poate fi consultat AICI.

Solicitanții vor completa o scrisoare de intenție prin care își vor descrie ideea pe care doresc să o pună în aplicare. Cei selectați vor pregăti și completa cererea de finanțare, în perioada 24 octombrie – 27 noiembrie 2022, iar proiectele vor putea fi implementate începând cu 1 ianuarie 2023. Finanțarea nerambursabilă acordată este în proporție de 100% și va fi acordată sub formă de microgranturi (maxim 5000 lei) și granturi medii (maxim 15.000 lei).

RO Bike Valley este mișcarea României către economia circulară, mobilitate, comunități active și stil de viață sănătos, susținută de Decathlon. Aceasta îşi propune să creeze o comunitate de parteneri, alături de care să contribuie la dezvoltarea circulară a întregului lanţ economic şi social de producţie, folosire, reciclare a bicicletelor, precum şi creşterea accesului, infrastructurii şi unor comunităţi prietenoase cu ciclismul. Viziunea economiei circulare este surprinsă în cei patru piloni ai programului RO Bike Valley, care urmăresc impactul economic şi social al utilizării bicicletelor: producție, dezvoltare, access, comunitate.

PRODUCȚIE: În viziunea economiei circulare, RO Bike Valley îşi propune să crească producţia locală pe întregul ciclu de viaţă al bicicletei: de la producţia locală de componente şi materii prime, la dezvoltarea produselor şi serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viaţă, reparaţie şi reciclare a bicicletelor.

DEZVOLTARE: RO Bike Valley investeşte în dezvoltarea industriei prin susţinerea directă şi prin consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Iniţiativele se vor concentra pe infrastructură, comunităţi, antreprenoriat, educaţie şi, mai ales, pe colaborările cu actorii locali, pentru a sprijini idei şi proiecte care răspund filosofiei RO Bike Valley.

ACCES & COMUNITATE: Perspectiva economică RO Bike Valley este completată de cea socială, iar în această direcție Decathlon va investi în creşterea accesului la biciclete pentru tot mai mulţi români, prin dezvoltarea know-how-ului în domeniul ciclismului, încurajarea practicării ciclismului şi dezvoltarea unor comunităţi prietenoase cu bicicletele.

www.robikevalley.ro

DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARĂ TIMIȘOARA

Fundația Comunitară Timișoara (FCTM) face parte din mișcarea Fundațiilor Comunitare din România și a fost înființată în anul 2016 de către un grup de oameni preocupați de binele comun. Misiunea noastră este să construim încredere în comunitate, să sprijinim inițiativele locale și să realizăm conexiuni, contribuind astfel la dezvoltarea armonioasă a unor comunități prospere.

www.fundatiacomunitaratimisoara.ro

FB: FundatiaComunitaraTimisoara

DESPRE DECATHLON ROMÂNIA

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de coechipieri în 2021. Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație din domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun.

Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Începând cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România”.

www.decathlon.ro

FB: decathlon.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *