Prin proiectul ”Dascăli cu aptitudine” noi, psihologii, ne-am dorit să intrăm în colaborare cu cadrele didactice pentru creșterea calității actului pedagogic și a maturizării și susținerii emoționale a unei categorii sociale foarte importante pentru comunitatea noastră – oamenii deosebiți și dedicați care fără să fie recompensați pe măsură, ne cresc și educă generațiile următoare. Cu ajutorul alergătorilor și donatorilor de la Timotion 2017 am reușit să mobilizăm suficiente fonduri încât să avem un bun start, cu 5 ateliere pe cele mai interesante teme pentru dascăli la ora actuală: gestionarea conflictelor, dialogul constructiv cu părinții elevilor, didactica bazată pe implicare din partea elevilor și practica incluziunii sociale mai ales la clasele cu nevoi educaționale speciale. Cu această ocazie am luat legătura cu peste 250 de cadre didactice și le-am reunit într-o comunitate inspirațională multidisciplinară pe care se pot baza pentru acces la suport de specialitate în psihologia educației, psihoterapie și consiliere pentru dezvoltare personală și profesională. Cele 5 ateliere de care au beneficiat aproximativ 50 de dascăli au fost considerate de aceștia un mediu propice deprinderii și exersării unor competențe relaționale relevante cum sunt creșterea autorității personale, înțelegerea și jonglarea cu dinamicile de grup, stimularea gândirii și cunoașterii prin descoperire, valorificare emoțiilor și intereselor elevilor, conștientizarea diferitelor tipuri de raportări în comunicare și capacitatea de a problematiza, aprofunda și conceptualiza o situație complexă, cu mai puțină teamă de eșec și cu mai mult entuziasm față de oportunitate. În numele nostru și al lor vă mulțumim pentru că ați făcut posibilă lansarea acestui proiect. Participanții au contribuit la rândul lor cu donații la alegere și ne bucurăm să vă informăm că vom putea continua activitatea. Buletinul nostru informativ ajunge în căsuța poștală a peste 300 de dascăli din mediul urban și rural – o parte dintre aceștia ne răspund cu mulțumire și cu inițiative de formare profesională la ei la școală.
„Surprinzător, am reușit să mă deschid și să vorbesc despre problemele cu care mă confrunt la clasă, pentru că am văzut că și ceilalți se simt în largul lor, nimeni nu judecă pe nimeni, toți trecem prin ceva asemănător câteodată. Atitudinea facilitatorului m-a ajutat să mă simt în siguranță să pun și întrebări care mi se păreau copilărești” (o doamnă învățătoare)