Rezultate și status Științescu 3.0

În plină situație de criză națională, nu uităm de programul Științescu 3.0, ediția din 2020. Însă ne vedem nevoiți să îl punem pe pauză. Mai multe detalii în articol.

 Dată fiind situația la nivel național dar și local provocată de virusul COVID-19, echipa Științescu din cadrul Fundației Comunitare Timișoara a decis redirecționarea resurselor financiare ale fondului Științescu Timișoara 2020 către prioritatea actuală la nivel local, respectiv dotarea spitalelor și a cadrelor medicale din primă linie din Timișoara cu echipamente necesare în lupta împotriva noului virus coronavirus.

Astfel am decis suspendarea tuturor activităților aferente ediției Științescu Timișoara 3.0, până când se va relua activitatea la nivelul școlilor, iar la acel moment vom decide împreună cu toți partenerii cum vom continua ediția Științescu din acest an.

Dar pentru a continua lectura într-un mod mai optimist, haideți să vă arătăm mai jos proiectele ediției Științescu 3.0, prezentate în ordinea accesului lor la finanțare din Fondul Științescu Timișoara 3.0, fond ce va fi reconstituit cu proxima ocazie:

  • Școala de Vară BioCoderDojo – biologie sintetică, tehnologie medicală, genetică computațională
  • Seismo Lab – laborator seismic interactiv
  • Lapsus Laboratory – lucrări interactive create de copii, cu scanner 3D, stilouri 3D, ochelari VR și componente Arduino
  • Noi ȘTE@M și poveȘTE@M> – tabără urbană de literatură și științe
  • Pixel_ART – VR, AR, desene digitale, grafica 2D și modelare 3D, design grafic, animație
  • Timișoara Science Festival , ediția a III-a – ateliere în licee și festival în aer liber de popularizare a științelor, cu implicarea diasporei academice
  • Micii Exploratori – programare C/C++, Pyhton
  • Second Life – avatar, armura virtuală, garderoba up-gradabilă, performance multimedia imersiv
  • ArheoAstro Exploratorium – recrearea câteva dintre descoperirile istorice în domeniul astronomiei
  • STEAM-ability – programare Scratch sau EV3 și robotică Lego
  • Speed It Up – mini-mașini de viteză propulsate cu gaz sub presiune, dispozitive de lansare și cronometrare
  • Action Art – practici performative ale artei digitale – augmentare tehnologică (hand, body, mind tracking) în cadrul unor instalații interactiv-imersive
  • Access Media – intro în media literacy – alfabetizare media, fake news, criptografie, privacy, servere web securizate
  • Robotim și citim. Atelierele Arduino – ateliere Arduino și literatură de ficțiune
  • Real & VR Science – copiii ”ating”, prin VR, atomi, molecule, electroni sau unde și modelează structuri moleculare
  • Terre Lab – lumea apei, factorii de mediu, universul, exponate 3D
  • VR Lab – CoderDojo@CDLoga – programare Android/OpenSpace 3D/Unity , print 3D
  • Creativitate cu Lego – ateliere de construcții Lego
  • Here for the cookies – cod binar, dezvoltare website și aplicații în centrele de tineret din cartiere
  • Hello App 7.0 – dezvoltare aplicații mobile
  • EcoDeta – ecosisteme terestru și acvatic, biodate
  • Școala de Vară de Programare #WeSpeakCode 2020 – ateliere robotică Lego, ateliere de AI, VR, și AR, ateliere de dezvoltare website-uri
  • Quick Response Library – digitalizarea a 750 de cărți din biblioteca școlii prin aplicaţia SAFIR şi coduri QR
  • Plastelier – ateliere de sustenabilitate urbană, recycling, upcycling
  • Micul Inginer Agronom – ateliere de grădinărit;
  • Robocoders – dotarea și dezvoltarea unui atelier de robotică în școală.

Vă mulțumim că sunteți alături de noi și să ne revedem cu bine la ediția Științescu 3.0.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *