United Way România

rsz invata sa reusesti 2019

Povestea ”Învață să reușești!” este povestea copiilor pentru care mersul la școală este o provocare. Proiectul promovează cititul și implicit, dezvoltarea abilităților de citit la copii, într-un program de after-school la Școala Gimnazială 15 Timișoara, deoarece dacă până la sfârșitul ciclului primar copiii nu citesc cursiv și cu înțeles, ei rămân în urmă și se descurajează, fapt care duce la absenteism școlar începând din ciclul gimnazial și apoi în liceu abandonează școala.

În ediția 2019 a proiectului, echipa United Way a reușit:

1. să achiziționeze/obțină cărți specifice vârstelor 6-10 ani. O parte din banii strânși în proiect au fost direcționați pentru obținerea de cărți și de materiale educaționale care să completeze activitățile de citit. În acest sens s-a realizat și o colectă de cărți cu ajutorul a 5 companii partenere astfel: Biroul de avocatură Hategan, Profi Rom Food, Raiffeisen Bank, Regina Maria, Waterford Research Institute și persoane fizice, campanie prin care s-au colectat 521 cărți.

2. să deruleze Clubul de lectură. Această activitate s-a desfășurat o dată pe săptămână prin intermediul căruia am căutat să le dezvoltam elevilor dragostea pentru citit, selectând texte cu conținut moralizator, civic, în versuri și în proză, elevii beneficiind și de activități desfășurate cu în medie 15 voluntari/ săptămână, (cu un total de 80 voluntari). Voluntarii au sprijinit copiii atât unu la unu cât și în grupuri mici citind împreună și discutând, desenând sau elaborând diferite materiale creative pe tema celor citite. Copiii au primit cu mare bucurie implicarea voluntarilor. În cadrul acestor sesiuni de lectură copiii au citit mai multe cărți dintre care amintim: Muzicanții din Bremen, de Frații Grimm; Ursul păcălit de vulpe, de Ion Creangă; Soldățelul de plumb, de Hans Christian Andersen, Basme ,de Frații Grimm, Amintiri din copilărie, de Ion Creangă, Cenușăreasa, de Frații Grimm, dar și Matilda de Roald Dahl. De asemenea ca tematică a lecturii au fost luate în considerare și anumite evenimente cum ar fi Ziua Unirii, Ziua Internațională pentru nonviolență în școli, Aniversarea zilei Mihai Eminescu, Ziua Națională Constantin Brâncuși, etc. Această activitate s-a desfășurat în mare parte la Școala Gimnazială 15, dar și la sediul companiilor partenere. Pentru luna martie-iunie toți copiii au primit câte o carte cu povești și alte materiale creative pentru a putea să își continue activitatea și acasă sub îndrumarea de la distanță a specialiștilor.

3. să implementeze sesiuni de lucru cu implicarea părinților. Părinții au fost invitați și au participat la activități ale clubului de lectură și au fost informați cu privire la necesitatea de a se implica mai mult în încurajarea cititului la copii, identificând modalități prin care copiii pot exersa cititul în familie.

4. să deruleze evenimentul ”Cărțile – călătorii ale copilăriei”. Evenimentul nu s-a putut desfășura așa cum ne-am propus, datorită pandemiei cu COVID, dar în parteneriat cu cele 8 școli partenere am desfășurat în perioada aprilie –iunie 2020 cluburi de lectură cu implicarea a 350 copii și 1 scriitor care a înregistrat lecturi din cărți care au fost transmise copiilor prin intermediul unor mesaje audio-video.

Modificările majore față de planul inițial al proiectului au constat în adaptarea la contextul de distanțare socială față de beneficiari în ultimele 4 luni ale proiectului și adaptarea soluțiilor la contextul respectiv. A fost necesară o abordare de la disctanță, menținerea contactului cu copiii și părinții care s-au bucurat și au apreciat faptul că am continuat să ținem legătura, că am continuat să oferim copiilor experiențe de învățare. Datorită accesului limitat a celor 49 de copii din proiect la echipamente tehnologice, am fost nevoiți să pregătim pachete educaționale pe care le-am livrat la domiciliul beneficiarilor, am oferit sprijin și consiliere prin intermediul telefonului. În tot acest context accesul la cărți și lectură a fost asigurat.

Gestul Dvs. de a oferi o masă caldă şi bună, este pentru mine, ca mamă, un lucru de mare însemnătate. Să o ştiu pe fiica mea, sănătoasă, în siguranţă, fără lipsuri, îmi dă putere. Iar rezultatele ei bune, foarte bune, chiar, la învăţătură, sunt o răsplată pentru noi părinţii. Vă mulţumesc şi eu şi soţul meu pentru că o încurajaţi şi o ambiţionaţi pe fata mea să înveţe!” I.M – părinte